Yu-Gi-Oh! Twilightlegend
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Yu-Gi-Oh! Twilightlegend


 
ИндексPortalГалерияТърсенеРегистрирайте сеВход

Share
 

  №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
D.Revenge.Project

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите KGBNUAv
D.Revenge.Project

Спечелени турнири Спечелени турнири : -
Мнения Мнения : 5
Регистрация Регистрация : 04.05.2013
Точки : 13

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите Empty
ПисанеЗаглавие: №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите    №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите EmptyПон 27 Май 2013, 18:04

Здравейте читатели, срещаме се отново, отново в понеделник (една седмица по-късно, защото поради някаква причина миналия понеделник, когато седях в същото това поле съм забравил да постна темата и съм я оставил на preview),
както сме се разбрали и отново по план днес ще говорим не за друго, а за
ходовете в играта. По-точно ще направим един много подробен и внимателен
брейкдаун на хода, като разгледаме по отделно фазите, стъпките и под-стъпките и
дадем ясни примери какво може и не може да се случва тогава.


Както съм сигурен, че всички от вас знаят Yugioh е походова игра, в която двама
играчи се редуват. Всеки един от тях разполага със свой ход, в който следва
няколко последователни стъпки в точно определен ред. Тези стъпки ние наричаме
Фази и както всички знаем те са точно шест. Draw (DP), Stand-by (SP), Main 1 (M1), Battle (BP), Main 2 (M2) и
End (EP). Тези фази се случват последователно и не
могат да се пропускат
, включително след BP играчът е длъжен да премине през M2 преди да
приключи хода си. Единственото изключение е, ако играчът на ход приключи хода си
без да влезе в ВР, като тогава ВР и М2 се пропускат.
А сега нека започнем
последователно да разглеждаме какво и как се случва като преминем през него все
едно сме в игра и това е просто един сложен, важен и напечен ход, от който
зависи цялата игра.


DRAW PHASE
В тази фаза първото нещо което се случва, преди всичко останало, е
изтеглянето на карта от играч А (играч А е винаги на ход (активния играч),
играч В не е на ход (пасивния играч)). Единственото такова изключение, което
играта познава, е Hino-Kagu-Tsuchi.
След това изтегляне на карта може да съществува един единствен чейн,
който може да бъде стартиран от: Тригър ефект, който се случва в DP, Spell Speed 2 карта или Spell Speed 3 карта, която се
активира в отговор на изтеглянето на карта (Drastic Drop-Off). Веднага след завършването на този чейн играта
продължава, като преминава в следващата фаза, без значение дали единия играч
може и/или желае да изиграе нова карта. Ако
в началото на DP играч
не може да изтегли карта, защото в дека му не са останали такива, то той губи
играта.


STANDBY PHASE
Тук не се случва нищо интересно. Ако ефект на карта споменава конкретно
тази фаза, то очевидно ефектът се изпълнява (Treeborn Frog), но освен това всеки от играчите може да започне
чейн преди навлизането в М1 без да има ограничението в броя на чейновете. Тоест
ако се случи следното: „Играч А изиграва Mystical Space Typhoon по сетната карта, играч В отговаря с Dark Bribe“ то играч А може
да започне нов чейн с друг MST
преди навлизането в М1.


MAIN PHASE 1
Името на тази фаза подсказва, че
всичко интересно и фундаментално за един ход започва именно от тук. Това е
първата фаза, в която играчът на ход може да призовава или сетва чудовища, да
сменя батъл позицията (включително да флип съмънва), да активира spell speed 1 ignition ефекти,
да активира spell speed 1 спел
карти, да сетва спел и трап карти. Много от тези действия предават приоритет на
другия играч, някои от тях го запазват, но за това ще говорим след една
седмица, което знанията ви за механиката на играта ще бъдат достатъчни да
играете смело Dueling Network без
да се притеснявате, че ще може да ви мамят. Подобно на SP броят на чейновете тук не е ограничен
преди навлизането в батъл фазата, което може да се случи чак след като и
двамата играчи не желаят да активират повече карти и ефекти.


BATTLE PHASE
Това е определено най-сложната част от хора на играчите. Батъл
фазата се състои от 4 стъпки, като две от тези четири стъпки съдържат в себе си
различни тайминги, които са практически равносилни на отделни фази. Някои хора
често се обръщат към тях като към под-стъпки, но този термин не е потвърден от KDE, затова дори да го
използвам ще гледаме на тях просто като тайминги, в които могат да се случват
различни неща. Но нека започнем от основното. Батъл фазата се състои от 4
стъпки.
- Start Step
- Battle Step
- Damage Step
- End Step
START STEP: Това е началото
на батъл фазата. В тази стъпка може да съществува един единствен чейн. Тук не
се случва нищо кой знае какво, поне откакто аз играя май никога никой нищо не е
правил. Но вероятно има карти (за каквито не се сещам), които споменават
специфично именно тази стъпка. Ако има такъв ефект, който казва at the start of the Battle Phase, то
това е момента, в който се случва.
BATTLE STEP:
Тази стъпка много често се случва повече от веднъж в батъл фазата. Всеки
път, когато чудовище обяви атака започва нов battle step, който задължително бива последван от damage step. Тук има два
тайминга, две под-стъпки. Декларация на атака (attack declaration) и преди демидж степ
(before damage step). Декларацията
на атаката трябва да бъде разглеждана като тригър, който е малко по-особен. Към
него може да има един единствен чейн, след приключването на който под-стъпката
свършва и ходът продължава. Това е тайминга, в който се активират всички карти,
които изрично изискват When
your opponent’s monster declares an attack. Това са карти като Mirror Force, Dimensional Prison,
Malevolent Catastrophe, Widespread
Ruin и тн. Този един единствен чейн в отговор на декларацията на атаката
може да съдържа повече от една карта, която може да се активира в него. Това
означава следното: „Legendary
Six Samurai – Shi En обявява атака. Играч В активира Dimensional Prison, който играч А негира
с ефекта на чудовището си. Играч B активира чейн линк 3 Mirror Force. Играч А няма отговор, чейнът резолва.“ Единствения
случай, в който това не може да се случи е, ако някъде в чейна се намърда spell speed 3 counter капан,
на който не може да бъде отговорено със spell speed 2 карта. Интересно е, че има spell speed 3 капани, които се активират
в отговор на атаката. Negate
Attack е пример за такава карта. След като чейнът (ако има такъв), в
отговор на атаката, приключи, то преминаваме в следващия тайминг. Той се намира
между декларацията на атака и damage
step-a и в него може да има безкрай много чейнове, но карти, които
изискват да бъдат активирани в отговор на обявяването на атака, не могат да се
активират. Ето ви пример за тази под-стъпка. „Играч А е обявил атака с Elemental Hero Stratos. Играч
В, преди демидж степа, активира Compulsory
Evacuation Device. Играч A
изиграва Solemn
Judgment. Играч В започва нов чейн преди демидж степа, изигравайки Book of Moon на Stratos. Играч А изиграва Dark Bribe. Играч В започва
нов чейн преди демидж степа, изигравайки Ring of Destruction. Играч А е тъжен, че играч В играе с баннати
карти и си събира дека, тръгвайки си разплакан.“
DAMAGE STEP:
Добре дошли в най-сложната част от всички механики в играта. Тази стъпка
е винаги, без изключение, предшествана от battle step. В тази малка стъпка има само 7 под-стъпки, всяка от
които е специфична сложна и с безброй ограничения за това, какво карти и ефекти
могат да се случват там. Започваме с началото на damage step-a. Това е тайминг, в който
може да съществува един единствен чейн. Този чейн може да бъде започнат от
ефект на карта, която го конкретизира или от карта, изиграна от някой от
играчите. Такива ефекти са Ally
of Justice Catastor, Neo-Spacian Grand Mole и тн, а картите които играч
може да изиграе са spell speed
2 ефекти, които променят атаката/защитата на чудовище, spell speed 2 quick ефекти на чудовища,
които negate and destroy-ват
и spell speed 3 counter капани.
Веднага след това face-down чудовищата
се флипват face-up. Това
не активира техните флип ефекти обаче. След това може да съществува един
единствен чейн, който е еквивалентен на чейна от началото на демидж степа. След
това идва тайминг, който се нарича before damage calculation. В него могат да съществуват безкрай
много чейнове, всеки един от които може да бъде започнат от ефект на карта,
който се активира before
damage calculation, от ефект на карта, която променя атаката и защитата
на чудовище на полето. Други карти и ефекти, които могат да се активират в този
тайминг са всички spell speed
3 counter капани, както и ефектите, на чудовища, които negate and destroy-ват. Следващия
(четвърти) тайминг в
демидж степа е damage
calculation. В тази стъпка играчите не могат да активират карти, които
променят атаката и защитата на чудовищата, освен Honest който е изключение. В общо линии
в damage calculation се
пресмята демиджа и картата, която губи битката се счита за унищожена, но все
още ен се изпращя в гроба. Ефектите, които могат да се активират са само и
единствено тези, които изрично посочват damage calculation като правилния тайминг за активация, както и counter капаните, които се
изиграват в отговор на тези ефекти. Следва after damage calculation, тайминг, в който се активират само
ефектите на карти, които изрично посочват този тайминг. Битката е приключена и
промените в живота на двамата играчи са записани. Подобна карта е DD Warrior Lady. След after damage calculation идва
тайминга, в който се активират и резолват флип ефектите на картите. Поради
факта, че картите с флип ефекти вече се считат за унищожени, те не могат да
избират себе си за таргет на собствените си ефекти. След като и това се случи
идва края на демидж степа, в който унищожените чудовища се изпращят в гроба и
чак тогава, ако те имат when
this card is destroyed and send to the graveyard, тези ефекти се
активират и резолват. След като и това се слчуи демидж степът приключва.
END STEP: Това
е буквално края на батъл фазата. Това е стъпка, в която могат да съществуват
безкрайно много чейнове. Батъл фазата приключва едва тогава, когато и двамата
играчи не желаят или не могат да активират ефект на карта, който ще започне нов
чейн. Ефекти на карти, които посочват,ч е се активират в края на абтъл фазата
се активират и резолват в тази стъпка. (Всички Gladiator Beast чудовища).


MAIN PHASE 2
Всичко казано за MP1 важи
и тук, няма нужда да го пиша отново.


END PHASE
В края на хода могат да съществуват безкрай много чейнове, започвани от spell speed 2 ефекти и карти.
Много често се случва повече от един ефекти да трябва да резолвнат в ЕР. Когато
това се случи, често има значение в какъв ред се случва това. А този ред е
както следва: Играч А (който е на ход) ИМА ПРАВОТО да резолвне своите ефекти,
ако иска. След това играч В ИМА ПРАВОТО да резолвне своите ефекти, ако иска.
След това играч А е ДЛЪЖЕН да резолвне своите ефекти. След това и играч В е
ДЛЪЖЕН да резолвне своите ефекти. Когато и двамата играчи се съгласят, че не
желаят да извършват повече действия, ходът приключва.


И така понеже тази статия бе забавена, заради моята форума некомпетентност с цели 7 дни днес получавате и третата такава, която е на тема Приоритет: какво е и как и кога той се предава между играчите. Изисквам една активна дискусия, защото иначе няма да има смисъл да продължа да пиша, ако вие не ми давате теми и не ми задавате въпроси, от които се интересувате.
Върнете се в началото Go down
anime_fena

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите 7qGy1qb
anime_fena

Спечелени турнири Спечелени турнири : 1
Мнения Мнения : 437
Регистрация Регистрация : 18.09.2011
Точки : 26

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите Empty
ПисанеЗаглавие: Re: №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите    №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите EmptyПон 27 Май 2013, 19:26

Страхотна статия браво!
Върнете се в началото Go down
Puple

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите 7qGy1qb
Puple

Спечелени турнири Спечелени турнири : 2
Мнения Мнения : 227
Регистрация Регистрация : 13.11.2011
Точки : 411

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите Empty
ПисанеЗаглавие: Re: №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите    №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите EmptyПон 27 Май 2013, 22:35

Може ли при MP2 да се Summon-ва monster...смисъл ако си пропуснал да го призовеш в MP1 и минеш на MP2 - можеш ли да го компенсираш.
По това което си написал "Всичко казано за MP1 важи и тук" разбирам че може?

смях
Върнете се в началото Go down
D.Revenge.Project

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите KGBNUAv
D.Revenge.Project

Спечелени турнири Спечелени турнири : -
Мнения Мнения : 5
Регистрация Регистрация : 04.05.2013
Точки : 13

 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите Empty
ПисанеЗаглавие: Re: №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите    №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите EmptyВто 28 Май 2013, 00:17

Oт елемтарните гейм механики на играта знаем, че имаме право да normal summon-ваме чудовища ведмъж на ход. Това може да се случи както през първата, така и през втората мейн фаза, но случи ли се веднъж не може да се повтори, освен ако ефект на карта не го позволява.
Върнете се в началото Go down
Sponsored content




 №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите Empty
ПисанеЗаглавие: Re: №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите    №02 Подробен брейкдаун на хода на играчите Empty

Върнете се в началото Go down
 

№02 Подробен брейкдаун на хода на играчите

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Yu-Gi-Oh! Twilightlegend :: Архив :: Архив :: Yu-Gi-Oh TCG-